Dates: De l'1 al 30 de juny de 2016.
Horari: De dilluns a divendres de 10h a 14h(15 sessions) i de 9h a 14h. (8 sessions) Sortida: Dissabte, 18 de juny de 9 a 17h. Tutoria de seguiment: 1 de juliol de 9h a 15h. Festius: 24 de juny. Sessions: 15 sessions de 4h+8 sessions de 5h. Total: 100h. presencials i 50h. a distància.
Objectiu del curs: El curs de monitor/a d’activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil és la formació que prepara els alumnes per intervenir de manera educativa en activitats de lleure infantil i juvenil, i que els capacita per organitzar, dinamitzar i avaluar activitats de lleure infantil i juvenil en el marc de la programació general d’una organització, per mitjà de l’aplicació de les tècniques específiques d’animació grupal, amb una incidència explícita en l’educació en valors i amb atenció a les mesures bàsiques de seguretat i prevenció de riscos.
Requisits d’accés: per poder fer el curs de monitor/a d’activitats d’educació en el lleure infanitl i juvenil l’alumne ha de tenir 18 anys complerts.
Estructura del curs: Etapa lectiva: 100 hores presencials (25 sessions de 4 hores) i 50 hores no presencials. Etapa de pràctiques: 160 hores. (Més info)
Sistema d’avaluació: El sistema d’avaluació de l’alumne durant els tres mòduls de l’etapa lectiva es fonamenta en l’avaluació continuada, durant el seu propi procés formatiu, i té en compte els següents criteris:
-Adequació de l’alumne al desenvolupament de les competències pròpies de cada mòdul i en general a les competències del perfil professional del monitor/a de lleure. -Aquesta avaluació es desenvolupa de manera continuada a partir dels exercicis/activitats realitzats a l’aula, la participació i l’actitud de l’alumne.
Titulació que s’obté: Per tal d’obtenir el diploma i carnet de monitor/a d’activitats d’eduació en el lleure infantil i juvenil, que expedeix la Direcció General de Joventut de la Generalitat de Catalunya, caldrà que l’alumne:
-sigui avaluat com a apte en les dues etapes: lectiva (en tots els mòduls) i pràctica -Hagi assistit, com a mínim, al 85% de les hores de cada mòdul. -Reuneixi les aptituds i actituds personals que comporten la seva idoneïtat per a exercir la tasca de monitor de lleure.
L’alumne disposa d’un màxim de tres anys per a poder finalitzar la seva formació.
|