dimecres, 22 de juny del 2016
Congrés Internacional e Interuniversitari contra la pobresa infantil al món
El Consell Independent de Protecció de la Infància ( CIPI ) i l’Associació Infància, Cultura i Educació ( AICE ), en el marc de la Gira Espanya per la Infància, impulsen el Congrés Internacional i Interuniversitari contra la Pobresa Infantil al Món, que durant un any recórre més de 30 universitats espanyoles, una universitat de Portugal, una universitat del Marroc i finalitzarà la seva escala, presentant les conclusions, al VII Congrés Mundial pels Drets de la Infància i l’Adolescència que tindrà lloc a finals de 2016 a Asunción (Paraguai). Es tracta d’una gran aposta de multitud d’entitats socials i acadèmiques per presentar propostes pràctiques i de polítiques socials que contribueixin a reduir la pobresa infantil al món.
dimecres, 8 de juny del 2016
Presentació a Girona del Visa pour l'image i del Festival Off
Girona acull el proper dimecres 22 de juny la presentació del Visa pour l'Image i del Festival Off, que se celebraran a Perpinyà del 27 d’agost a l'11 de setembre de 2016. L'acte de presenció tindrà lloc a les 11h. a l'Auditori-Sala Josep Irla de la Generalitat de Catalunya - Edifici Santa Caterina (Plaça Pompeu Fabra, 1, de Girona).
El Visa pour l'Image és el festival internacional de fotoperiodisme més important, que té lloc cada any a Perpinyà. El festival constitueix una cita excepcional per als enamorats de la fotografia, que poden explorar les diferents exposicions repartides per tota la ciutat i descobrir el treball dels i les millors professionals del fotoperiodisme d'arreu del món
El Visa pour l'Image és el festival internacional de fotoperiodisme més important, que té lloc cada any a Perpinyà. El festival constitueix una cita excepcional per als enamorats de la fotografia, que poden explorar les diferents exposicions repartides per tota la ciutat i descobrir el treball dels i les millors professionals del fotoperiodisme d'arreu del món
dimarts, 24 de maig del 2016
Europe in my Region 2016 - Concurs de blogs
La Comissió Europea convoca un concurs de blogs per tal de promocionar i donar a conèixer projectes finançats per la UE. Els 3 millors blogers seleccionats estaran convidats a assistir a l'European Week of Regions and Cities a Brusel·les el proper mes d'octubre com a periodistes acreditats.
Per a participar en el concurs cal seguir les següents passes:
- Triar un projecte finançat per la UE (per obtenir detalls dels projectes, consulteu la base de dades dels projectes REGIO, el seu mapa, el lloc web Pressupost de la UE orientat cap als resultats o els llocs web nacionals sobre els beneficiaris del finançament de la UE).
- Publicar un article al blog sobre el projecte triat en qualsevol idioma de la UE.
- Envia per correu electrònic la direcció de l'article (URL) a regio-infopub@ec.europa.eu amb l'assumpte: "Entry: Europe in My Region competition". Al correu, cal indicar els comptes de les xarxes socials propis perquè et facin menció i promocionar el teu article.
Més informació sobre les bases del concurs a la seva web.
Per a participar en el concurs cal seguir les següents passes:
- Triar un projecte finançat per la UE (per obtenir detalls dels projectes, consulteu la base de dades dels projectes REGIO, el seu mapa, el lloc web Pressupost de la UE orientat cap als resultats o els llocs web nacionals sobre els beneficiaris del finançament de la UE).
- Publicar un article al blog sobre el projecte triat en qualsevol idioma de la UE.
- Envia per correu electrònic la direcció de l'article (URL) a regio-infopub@ec.europa.eu amb l'assumpte: "Entry: Europe in My Region competition". Al correu, cal indicar els comptes de les xarxes socials propis perquè et facin menció i promocionar el teu article.
Més informació sobre les bases del concurs a la seva web.
dimecres, 18 de maig del 2016
En marxa el Concurs Clic de Fotoperiodisme

El Clic’16 s’articula en tres modalitats: fotografia, audiovisual i beca. Cada autor pot presentar un treball per modalitat que no hagi estat premiat a altres certàmens. El termini de presentació de projectes és el 9 de juny de 2016.
La modalitat de fotografia pretén difondre i promocionar imatges fotogràfiques de caràcter periodístic que mostrin sensibilitat i interès per l’entorn social. Es poden presentar tres o quatre imatges d’una única temàtica per reportatge. El premi al millor fotoreportatge és de 700€, i els fotoreportatges seleccionats -amb un màxim de vuit escollits-, rebran una dotació de 200€ cada un. Els reportatges seleccionats i el guanyador formaran part d’una exposició a la Casa de la Generalitat de Catalunya a Perpinyà en el marc del Festival Visa Off el setembre de 2016.
D’altra banda, la convocatòria d’audiovisual pretén difondre i promocionar produccions audiovisuals de cinema, vídeo i multimèdia que mostrin sensibilitat i interès per l’entorn social des de la visió dels joves. La temàtica és lliure i la durada màxima dels audiovisuals ha de ser de 7 minuts. El premi és de 1000€ a la millor producció audiovisual. Els projectes seleccionats es projectaran a la Casa de la Generalitat a Perpinyà, coincidint amb l’exposició de les fotografies seleccionades al certamen.
Per últim, el Clic’16 concedirà una beca a un jove fotògraf per a la realització d’un projecte fotoperiodístic d’interès social. Aquest treball es pot presentar de forma individual o per grups de màxim quatre persones. La beca està dotada amb 3.000€ per dur a terme el projecte, que s’haurà de realitzar en un període màxim d’un any a partir de la proclamació del premi.
Més informació sobre el concurs a clic.diomira.net.
dijous, 5 de maig del 2016
Proposta fílmica per les escoles: Tot el cinema en una maleta
La Filmoteca
de Catalunya i el Museu de Girona s’uneixen per impulsar una proposta didàctica
amb l’objectiu de promoure i divulgar el cinema a les escoles. El préstec de les maletes es gratuït i te la
intenció d’ajudar als docents a ensenyar sobre el món del cinema, en concret
sobre la història, els gèneres i oficis.
Aquestes
organitzacions posen a la disposició de les escoles de Catalunya dues
maletes didàctiques que ofereixen
material cinematogràfic per ensenyar als infants mitjançant d’una experiència
educativa, lúdica i cultural cinematogràfica a través del procés creatiu i
tècnic que suposa la producció d’una pel·lícula.
La maleta La
màgia de l’animació inclou un conjunt de material didàctic adreçat als alumnes
de Cicle Mitjà de primària, que pretén treballar els inicis del cinema a través
d’objectes pre-cinematogràfics i joguines.
La maleta 7
de cinema adreçada pels alumnes de la ESO i Batxillerat, vol aprofundir en les
temàtiques: dels suports fílmics, els gèneres cinematogràfics i els oficis del
cinema.
Durant
aquest curs 2015-2016 s’han posat a la disposició de les escoles catalanes sis
maletes en total (tres de cada tipus) i ha tingut un gran èxit entre els
diferents centres educatius.
dimarts, 3 de maig del 2016
Curs de monitors/es de lleure amb inscripcions obertes
Dates: De l'1 al 30 de juny de 2016.
Horari: De dilluns a divendres de 10h a 14h(15 sessions) i de 9h a 14h. (8 sessions) Sortida: Dissabte, 18 de juny de 9 a 17h. Tutoria de seguiment: 1 de juliol de 9h a 15h. Festius: 24 de juny. Sessions: 15 sessions de 4h+8 sessions de 5h. Total: 100h. presencials i 50h. a distància.
Objectiu del curs: El curs de monitor/a d’activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil és la formació que prepara els alumnes per intervenir de manera educativa en activitats de lleure infantil i juvenil, i que els capacita per organitzar, dinamitzar i avaluar activitats de lleure infantil i juvenil en el marc de la programació general d’una organització, per mitjà de l’aplicació de les tècniques específiques d’animació grupal, amb una incidència explícita en l’educació en valors i amb atenció a les mesures bàsiques de seguretat i prevenció de riscos.
Requisits d’accés: per poder fer el curs de monitor/a d’activitats d’educació en el lleure infanitl i juvenil l’alumne ha de tenir 18 anys complerts.
Estructura del curs: Etapa lectiva: 100 hores presencials (25 sessions de 4 hores) i 50 hores no presencials. Etapa de pràctiques: 160 hores. (Més info)
Sistema d’avaluació: El sistema d’avaluació de l’alumne durant els tres mòduls de l’etapa lectiva es fonamenta en l’avaluació continuada, durant el seu propi procés formatiu, i té en compte els següents criteris:
-Adequació de l’alumne al desenvolupament de les competències pròpies de cada mòdul i en general a les competències del perfil professional del monitor/a de lleure. -Aquesta avaluació es desenvolupa de manera continuada a partir dels exercicis/activitats realitzats a l’aula, la participació i l’actitud de l’alumne.
Titulació que s’obté: Per tal d’obtenir el diploma i carnet de monitor/a d’activitats d’eduació en el lleure infantil i juvenil, que expedeix la Direcció General de Joventut de la Generalitat de Catalunya, caldrà que l’alumne:
-sigui avaluat com a apte en les dues etapes: lectiva (en tots els mòduls) i pràctica -Hagi assistit, com a mínim, al 85% de les hores de cada mòdul. -Reuneixi les aptituds i actituds personals que comporten la seva idoneïtat per a exercir la tasca de monitor de lleure.
L’alumne disposa d’un màxim de tres anys per a poder finalitzar la seva formació.
|
dimarts, 12 d’abril del 2016
Concurs fotogràfic sobre monuments
Experiència Fotogràfica Internacional dels Monuments és un concurs de fotografia i patrimoni convocat per l’Agencia Catalana del Patrimoni Cultural. Es tracta d’un concurs de narració fotogràfica (fotografia & storytelling), que consisteix en la presentació d’una o vàries fotografies a través de la xarxa social Instagram, amb una petita història. Amb aquest concurs es pretén apropar el patrimoni monumental als i les joves per tal que el coneguin, el valorin i el gaudeixin.
Poden participar en el concurs els alumnes de qualsevol centre educatiu de secundària, batxillerat i cicles formatius de Catalunya. Cada participant pot presentar un màxim de 3 fotografies (fotografia única, composició de vàries fotografies presentades en l’enquadrament d’una sola o una sèrie d’un màxim de tres imatges independents connectades narrativament), acompanyades d’un text de no més de 80 paraules o 450 caràcters, que expliqui una història sobre l’element patrimonial al qual s’ha fet una fotografia.
Els premis són tant per als alumnes com per als centres. El termini de presentació de treballs finalitza el proper 31 de maig de 2016. Més informació sobre el concurs al web culturaeducacio.gencat.cat/efim.
divendres, 8 d’abril del 2016
Tecnologia mòbil a les escoles catalanes
Dos projectes
han estat premiats a la quarta edició del concurs de Mobile Learning Awards
(MLA) 2016, sobre l’ús innovador dels telèfons mòbils als centres educatius,
elaborats a les aules dels centres catalans. Han participat un total de 132 projectes
en aquesta iniciativa que ha finalitzat
amb el lliurament dels premis al Mobile World Congress.
La idea
d’aquesta edició i de les propostes guanyadores és potenciar les experiències
virtuals per fomentar un nou model educatiu a les aules.
En la
categoria Escoles innovadores en l’aplicació de les tecnologies digitals, el
projecte guanyador ha estat el de l’Escola Els Cossetans de Cunit que
consisteix en La biblioteca digital i la radio escolar.
En la
categoria de Millors experiències d’aprenentatge mòbil a l’aula ha estat premiat
el professor Francesc Solans de l’Institut Vallverdú de les Borges Blanques amb
el projecte de 360 graus d’aprenentatge immersiu, on un grup d’alumnes fa un
producte didàctic amb fotos de 360º que posteriorment s’utilitzarà per ensenyar
a alumnes més petits.
Els Mobile
Learning Awards estan integrats en mSchools, una proposta que desenvolupa la
creació i l’ús de solucions mòbils, i que fomenta l’esperit emprenedor i el
treball en equip entre els estudiants.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)